Nätbutikens leveransvillkor

Gäller fr.o.m. 1.1.2017

Allmänt om nätbutiken

Produkterna i nätbutiken säljs av Mirrikauppa, FO-nummer 1751740-1. Vi säljer produkter till vuxna privatpersoner i Finland och EU-området. Mervärdesskatt ingår i produkternas priser. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och postavgifter.

Beställning

Beställning av produkter sker i regel på internet, via varukorgen på adressen www.mirrikauppa.fi.

Alla beställningar bekräftas genom ett e-postmeddelande av vilket framgår beställningens pris, expeditionskostnader samt de beställda produkterna. Att en e-postadress anmälts i samband med beställningen är en förutsättning för att beställaren ska få en orderbekräftelse.

Kunden förbinder sig i samband med varje beställning till gällande leveransvillkor.

Orderbekräftelse

Vi skickar per e-post en orderbekräftelse med följande uppgifter:

  • referensnummer
  • vårt kontonummer
  • fakturans slutsumma

Om du inte får någon orderbekräftelse efter din beställning, kontrollera skräppostmappen i ditt e-postprogram.

Betalningssätt

Betalning av produkter och tillhörande postavgifter betalas i samband med beställning. I nätbutiken finns alla finländska bankers betalningsknappar samt de vanligaste kreditkortsalternativen. Betalning sker genom Checkout Finland Ab:s (FO-nummer 2196606-6) tjänst.

Tillhandahållare av betalningstjänst

Betalningsförmedlingstjänsten och betalningstjänsten tillhandahålls av Checkout Finland Ab (FO-nummer 2196606-6) i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Checkout Finland Ab visas som betalningsmottagare på kontoutdrag och förmedlar betalningen till handlaren. Vid reklamation ber vi att du i första hand kontaktar produktleverantören.

Checkout Finland Oy
Varastokatu 3 A, FI-33100 Tammerfors, Finland
FO-nummer: 2196606-6

Kundservice
[email protected]
0800 552 010 (0,00 €/min)
Vardagar kl. 9–17

Priser

Produktens pris är det pris som visas intill produkten i nätbutiken vid beställningstidpunkten. Priserna inkluderar gällande mervärdesskatt. Eventuella leverans- och behandlingsavgifter läggs till priset, och visas i varukorgen innan den slutliga beställningen görs.

Om produkter levereras utanför EU ansvarar kunden för eventuella tull- eller exportavgifter eller andra avgifter. Tullförfarandena varierar mellan olika länder. För mer information kan du vända dig till det lokala tullkontoret. Om produkten måste förtullas, svarar beställaren för alla tillhörande kostnader och förstår att förtullningen kan medföra försening i förhållande till den ursprungliga uppskattade leveranstiden.

Leveranstid

Vi postar produkter varje vardag. Avvikande leveranstider meddelas på Mirrikauppas webbplats. Observera att Posten fr.o.m. 1.3.2019 levererar brevpost i den s.k. Priority-klassen på fyra dagar inom Finland. Avsändaren kan inte påverka Postens leveranstider. Genom leveranssättet Posti PLUS levererar Posten paket på två vardagar räknat från den dag när paketet sänts.

Leveranssätt och leveransavgifter

Post- och packavgifter ingår i leveransavgifterna. Du kan se leveransavgifterna när du valt betalnings- och leveranssätt för varukorgen. Vi skickar beställningar med brevpost hem till brevlådan eller luckan.

Bytes- och returvillkor

Kunden har 14 dagars bytes- och returrätt i enlighet med Finlands konsumentskyddslag. Returrätten rör endast oanvända produkter i säljbart skick som är i sina originalförpackningar.

Bifoga följande uppgifter till den returnerade produkten:

  • ditt namn, din adress och telefonnummer
  • ditt kontonummer
  • samt en kopia av orderbekräftelsen från Mirrikauppa.

Returadress:

Mirrikauppa
c/o Petteri Mäntysaari
Asematie 8
FI-20460 Åbo
Finland

OBS! Skicka paketet med två frimärken, eller med motsvarande porto skickat från postkontoret. Skicka alltså inte försändelsen som postpaket!

Vi tar inte emot returnerade produkter mer än 14 dygn efter leverans. När returen godkänts återbetalas pengarna direkt till ditt konto, efter att den returnerade varan tagits emot och behandlats.

Problem vid transport samt gällande defekta produkter

Om produkten försvunnit eller skadats under transport, eller om kunden fått fel produkt, ska kunden omedelbart anmäla felet på [email protected] eller per post:

Mirrikauppa
c/o Petteri Mäntysaari
Asematie 8
FI-20460 Åbo
Finland

Anmälan om felaktig leverans eller felaktig produkt ska göras inom 14 dagar från det att produkten tagits emot. Om paketet skadats i posten, bör kunden omedelbart göra en reklamation till Posten.

Övrigt

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Kunden sätta sig in i de gällande leveransvillkoren före beställning.

Mirrikauppa behandlar alla kunduppgifter helt konfidentiellt.
Mirrikauppa förbinder sig att inte överlåta kunduppgifter till tredje part.